נרגילות - מה זה HMD לניהול חום הנרגילה? ומהם המכשירים לניהול חום הטובים ביותר בעולם?
top of page

נרגילות - מהו מכשיר לניהול חום (מכשיר HMD) לראש הנרגילה?

המכשירים לניהול חום (מכשירי ה- HMD) נכנסו לסצנת מעשני הנרגילות בשנת 2013 בערך ומאז הפכו במהרה לאביזר המבוקש ביותר בקרב קהילת מעשני הנרגילות.


במהלך השנים האחרונות, המכשירים לניהול חום התפתחו וכיום תוכל למצוא מגוון עיצובים ייחודיים הפונים לכל סוגי המעשנים.


במאמר זה נסקור מהו מכשיר ה- HMD? (מכשיר לניהול חום) נציג את מכשירי ה- HMD הטובים ביותר שקיימים כיום בשוק בתקווה שהמידע שבמאמר יעזור לך להחליט איזה HMD הוא המתאים ביותר לסגנון העישון שלך.


במאמר נענה על השאלות:







מה זה מכשיר HMD לניהול חום?


ה- HMD הוא אביזר מאוד שימושי שמחליף לחלוטין את נייר הכסף שמכסה את הראש שלך או במקרים מסוימים ה- HMD עשוי לעבוד בשיתוף פעולה עם נייר הכסף במטרה לסייע בניהול כמות החום המועברת מהגחלים לטבק. מכשיר ה- HMD מאפשר לך לקבל יותר שליטה על חווית העישון שלך ובנוסף מונע משאריות וחלקיקי אפר שהתפוררו מהגחל בזמן עישון הנרגילה, לחדור לטבק ובכך מתקבל עישון חלק ומלא טעם!


בקצרה, מכשיר ה- HMD יעזור לגחלים שלך להחזיק מעמד לזמן רב יותר, ויאפשר לך להשתמש בפחות גחלים שיחסכו לך זמן וכסף.


ה- HMD מגיעים במגוון רחב של סגנונות ועיצובים שמתאימים לצרכים ספציפיים. אנחנו נסקור את מכשירי ה-HMD לנרגילה הטובים ביותר וההבדלים ביניהם.



מכשירי ה- HMD לניהול החום בנרגילה הטובים ביותר בעולם!


1. קלאוד לוטוס פלוס - Kaloud Lotus Plus Heat Management System

הקלאוד לוטוס מיוצר ע"י חברת KALOUD ובמקור תוכנן עבור ראשי הפרימיום המרשימים שלהם Samsaris Vitria II, יחד עם זאת, הקלאוד לוטוס עובד בצורה מושלמת עם כל ראש לנרגילה שיש לו "שפה" כמו ראשי אלפקה לרוק, אלפקה ליפצ'י וברוב הראשים בעלי קוטר של 3 אינץ (7 ס"מ). ברגע שנמצא ראש שהשפה שלו חופפת לשהיקף של מכשיר הקלאוד אנחנו על הגל ! כיום ישנן בשוק ראשים רבים שיתאימו באופן מושלם לקלאוד מקורי וביניהם ראשי מון, אובלקו, אלפקה, קולוס, ברוקלין והרשימה עוד ארוכה...

עם שלל צבעים מרהיבים כמו צבע כסף קלאסי, סגול, כחול, שחור וזהב וביצועים של למבורגיני, הקלאוד לוטוס הוא מכשיר לניהול חום שקשה לטעות איתו.


אז אילו תכונות יש לקלאוד לוטוס פלוס?

  • מכסה עילי בעל פתחי אוורור לוויסות החום - צ׳ק!

  • מסילות מורמות בבסיס הקלאוד המונעות את כיבוי הגחלים בחלק התחתון - צ׳ק!

  • בסיס קלאוד רחב המאפשר כניסת גחלים בגדלים שונים כגון 27 מ''מ ,26 מ''מ, 25 מ''מ, 22 מ''מ וגחל מעוגל - צ׳ק!

  • איכות בנייה וחומרים איכותיים שמשאירים למתחרים אפר- תרתי משמע ;)

לא בכדי הפך הקלאוד לוטוס פלוס לסטנדרט אליו שואפות להגיע חברות שונות וליחידת החימום הנמכרת ביותר בעולם!



2. קלאוד לוטוס 2 - Kaloud Lotus II Heat Management System

הקלאוד לוטוס 2 (Kaloud Lotus II ) הוא הגרסה האחרונה של הלוטוס ומשתלב בצורה מושלמת עם הראש לקלאוד Samsaris Vitria. העיצוב החדש מאפשר לאוויר לעבור בקלות לאורך הלוטוס ומבטיח שהגחלים יישארו שלמים במהלך כל הסשן.


לקלאוד לוטוס 2 יש ידית שניתן לחבר בעת הצורך. הידית מתחברת לחלק העליון של הקלאוד 2 הדומה לכיפה או פרח ומשתמשים בו מתי שרוצים להניח את החלק העליון לקבלת חום גבוה יותר או מתי שרוצים להסיר את החלק העליון כשיש רמת חום טובה.


יתרון נוסף של הקלאוד 2 הוא שהחריצים שלו מוגבהים בכמה מילימטרים כך שאפר שנופל מהגחל במהלך הסשיין לא ייפול לתוך הראש שלכם ו''ילכלך'' את הטבק ובכך בעצם תקבלו העברת טעמים טובה יותר.



3. פרובוסט - Apple On Top Provost Heat Management System

ה- PROVOST (פרובוסט AOT) הוא ה-HMD הפופולרי והותיק ביותר בשוק בגלל שהוא מאוד פשוט לשימוש ומתאים במיוחד למי שאוהב לעשן נרגילה עם נייר כסף. הפרובוסט מאפשר לגחלים לשבת קצת יותר רחוק מהטבק כדי למנוע מהטבק להישרף מהר מדי ובכל זאת מספק חום רב למשך כל סשיין העישון.


ל- PROVOST (פרובוסט) יש מכסה המאפשר לך לשלוט ברמת החום הנתונה במכשיר בכל זמן. בנוסף, החלק התחתון שלו בנוי כרשת ברזל מחוררת ולכן יש כל הזמן סירקולציית אוויר והגחל דולק בחלקו התחתון. מהסיבה הזאת חום הגחל נשאר יציב והטעמים של הטבק טהורים יותר. פיזור חום אחיד- הרשת המחוררת גם מאפשרת חלוקת חום אחידה כך שהטבק מתחמם ברובו בצורה שווה ולא נשרף בנקודות ספציפיות.


ה- PROVOST (פרובוסט) מעוצב כתפוח וחלקו העליון מסתובב. ניתן לעשן איתו כשהוא סגור לגמרי, פתוח למחצה, פתוח לרבע או שליש או כשהוא מוסר לגמרי לקבלת זרימת אוויר פתוחה במיוחד. העיצוב הייחודי והפשוט של הפרובוסט מאפשר לך שליטה מקסימלית בחום ובתוך זמן קצר מאוד אתה תלמד לשלוט בצורה מושלמת בחום של הראש שלך.



לדעתנו ולדעת מעשנים מנוסים ובלוגרים רבים בארה''ב- הפרובוסט מאריך את זמן העישון ובסופו של דבר גם חוסך לכם גחלים.



4. זפלין - Zeppelin Heat Management System

הזפלין הוא מכשיר ניהול חום לנרגילה שפותח ברוסיה ע"י חברה המתמחה בפיתוח מכשירי ניהול חום יוקרתיים בעיצובים ייחודיים ומהחומרים האיכותיים ביותר.


בניגוד ליחידות חימום אחרות, שאריות וחלקיקי אפר שהתפוררו מהגחל בזמן עישון הנרגילה, אינם חודרים לטבק ובכך מספק לך את הטעם הטהור ביותר. עובדה זו מתאפשרת בזכות 3 ארובות מוגבהות שמזרימות חום לראש אך לא מאפשרות את נפילת חלקיקי האפר לטבק. הארובות מאפשרות גם זרימת אוויר משופרת.


הזפלין עשוי אלומיניום המצופה טיטניום וכולל מכסה עליון עם מספר ''תריסים'' לוויסות החום. מתאים לרוב ראשי הנרגילה הקיימים בשוק.


יתרון נוסף של הזפלין הוא העברת הטעמים הטובה בזכות הארובות המוגבהות שלו והמרווח הפנימי העצום שמאפשר עישון עם 3 גחלי וואן ניישן 27 מ''מ! אין שום מכשיר לניהול חום שמסוגל להכניס 3 כאלה בבת אחת!

החלק התחתון של הזפלין- זה שנוגע בטבק שטוח מאוד ביחס לקלאוד לוטוס ולכן הוא מצוין כאשר אתם משתמשים בראש שטוח מאוד ולא רוצים שמכשיר ניהול החום יגע בטבק.


יתרון אחרון הוא דווקא יתרון בריאותי, הזפלין הוא מפחית משמעותית פליטה של פחמן דו חמצני בעת העישון בזכות מנגנון הארובות הייחודי שלו.

חסרון משמעותי של הזפלין הוא שקו הייצור של החברה נמצא בסין לכן איכות המוצר הסופית והפיניש של המכשיר אינה מגיעה לרמות הגבוהות ביותר של מכשירי קצה יוקרתיים כמו קלאוד לוטוס. כמו כן, משתמשים רבים דיווחו על דהיות צבע, חלודה ואבנית במכשירי הזפלין שלהם וזהו בהחלט נתון שיש לקחת בחשבון ברכישת המוצר.


במאמר מוסגר נציין כי באוסף שלנו יש קלאוד לוטוס פלוס (הכסוף), קלאוד לוטוס נייריס (השחור), זפלין בצבע ברונזה וכמובן פרובוסט. לכל אחד מאלו יש שימוש אחר, ובכל סשיין שלנו אנחנו בוחרים את המכשיר שיתאים לנו.

כפי שאמרנו, כאשר אנחנו רוצים להשתמש בראש שטוח, לזפלין יש יתרון עצום בגלל הבליטות היחסית שטוחות שלו בתחתית המכשיר. כשאנחנו רוצים להרגיש ''אולד סקול'' אנחנו משתמשים בפרובוסט עם נייר כסף ומקבלים תוצאות מדהימות. כשבא לנו להרגיש ''פנסי'' ולהשוויץ מול החבר'ה אנחנו מדליקים ראש עם הקלאוד לוטוס נייריס שאף פעם לא מאכזב, לא משנה מה תעשו איתו ואיך תכינו את הראש שלכם.


השקעה חד פעמית במכשיר ניהול חום מקורי תשנה לכם את חווית העישון ותעניק לכם תוצאות טובות ומהנות יותר לאורך זמן, כי הרי אנחנו פה בשביל להגיע לתוצאות הטובות ביותר שאפשר להגיע אליהן בעישון תוך העלאת רמת המודעות והמקצוענות שלכם!



איך מנקים את מכשירי ה- HMD לנרגילה באופן נכון?


ניקוי Kaloud Lotus - בקלאוד לוטוס צורת הניקוי זהה בכל אחד מ-3 הדגמים שלהם. ההמלצה שלנו היא לקחת את החלק התחתון של הקלאוד (זה שבא במגע ישיר עם הטבק) בסיום הסשיין ורק לאחר שהראש התקרר ולזרוק את תכולת הגחלים לתוך מאפרה.


לאחר מכן, יש להסיר את הטבק שנדבק לתחתית הקלאוד באמצעות סכין (לא תמיד זה קורה וזה מאוד תלוי בסוג הטבק שהשתמשתם בו ואיך דחסתם את הראש).


יש להשרות את החלק התחתון של הקלאוד לוטוס במי ברז חמים עד למקסימום 3 שעות. לאחר מכן, ניתן לנקות עם מעט נוזל כלים וספוגית ניקוי רכה (זו שעושים איתה כלים) ניתן להשתמש גם בספוגית הפלא.

שלב אחרון, יש לייבש היטב את הקלאוד.


לעולם אין לשטוף את החלק העליון של הקלאוד לוטוס!

לעולם אין להניח את הקלאוד על התנור גחלים לחימום מוקדם!

יש לשמור בכל עת על הקופסא המקורית יחד עם העלון המצורף למוצר ובו המספר הסידורי של המוצר.

אי שמירה על הוראות השימוש והניקוי תגרום לפקיעת האחריות על המוצר. (ע"פ מדיניות האחריות של קלאוד)


ניקוי PROVOST - אין צורך לנקות בכלל שזהו יתרון משמעותי שכן החלק שבא במגע עם הטבק הוא נייר הכסף שאותו מחוררים מחדש בכל שימוש וזהו גם החיסרון של הפרובוסט שלפני כל סשיין צריך לשים 2 שכבות נייר כסף ולחורר אותן.


ניקוי ZEPPELIN - כאשר מנקים זפלין התהליך הוא דומה רק שבסוף יש להקפיד על שימוש בסקוטש הפלא או שפשוף באמצעות גחל טבעי (כבוי) ולא במברשת פלדה מאחר שלזפלין יש ציפוי טיטניום שהוא עדין יותר ואנחנו לא מעוניינים להסירו.


איך לנקות ZEPPELIN HMD? קרדיט ל- atomixhookah@


מה ההבדל בין קלאוד לוטוס מזוייף לבין קלאוד לוטוס מקורי או כל מכשיר לניהול חום?


ועכשיו ניגע בשאלת מיליון הדולר: למה לי להשקיע מאות שקלים במכשיר לניהול חום מקורי בזמן שאני יכול לקנות חיקוי פשוט וזול בעלי אקספרס?


אז זה נכון שאתם יכולים לקנות כמה יחידות של חיקוי קלאוד במחיר של אחד מקורי אבל יש כמה הבדלים מהותיים המשפיעים על הבריאות שלכם, העמידות של המוצר והביצועים.


הבדל בריאותי


ההבדל הראשון ואולי החשוב מכולם הוא שוב האספקט הבריאותי. הקלאוד המזוייף, עשוי ממתכת זולה שברגע שהיא מתחממת ומגיעה לטמפרטורות גבוהות במיוחד בגלל הגחלים הטבעיים קורה לה משהו לא טוב - מתכות כבדות מתחילות להשתחרר ואתם שואפים רעל הישר לריאות!


הקלאוד לוטוס והזפלין המקוריים לדוגמא עשויים מחומרים שמקורם מתעשיית החלל. הזפלין מצופה טיטניום איכותי ולהבדיל מהזיופים, המוצרים הללו עברו בקרת איכות בחימום בטמפרטורה גבוהה והם אינם משחררים מתכות כבדות שהן רעילות ומסרטנות.


מהן מתכות כבדות ולמה צריך להיזהר מהם? מתכות כבדות הינן קבוצת מתכות טוקסיות עם זיקה לרקמות ביולוגיות ושחרור איטי ממערכות אלו. מתכת טוקסית היא אחת מקבוצה של אלמנטים שאינה הכרחית או מועילה, אולם יש לה השפעה מזיקה על תפקוד מטבולי נורמלי גם בכמות קטנה וגורמות להרעלה, פגיעה במערכת העצבים ואף במקרים של צריכה גבוהה עלולה להוביל לסרטן. מתכות כבדות וביניהן קדמיום, ניקל, עופרת וכספית ידועות כבר שנים כרעלים ורצוי להימנע מצריכתן בכל צורה שהיא. הקלאודים המזוייפים מכילים מתכות כבדות ולכן היזהרו מהם!



הבדל בעמידות


ההבדל השני הוא בעמידות, כאשר אתם קונים קלאוד לוטוס מקורי אתם מקבלים אותו בקופסא המקורית בה יש מספר סידורי ייחודי לכל יחידה ויחידה ובנוסף הולוגרמה באמצעותה ניתן לזהות כי מדובר במוצר מקורי.

קלאוד לוטוס מקורי מגיע עם הולוגרמה ומספר סידורי

קלאוד, זפלין ופרובוסט מקוריים עשויים כאמור מחומרים איכותיים שמקורם בתעשיית החלל. מוצרים אלו נבדקו ונוסו והם בנויים להחזיק לאורך שנים. כמובן שזה שקניתם קלאוד לוטוס מקורי לא אומר שאתם יכולים להשאיר אותו על המנגל החשמלי שלכם ללא פיקוח כי בסופו של דבר הוא יימס כמו כל מתכת אחרת! גם לא רצוי להשרות אותו במים ליותר מחצי שעה כאשר אתם מנקים אותו ויש לדאוג לייבוש שלו במגבת.


אולם, אם תשמרו על כללים אלו תוכלו לשמור על הקלאוד לוטוס המקורי שלכם לאורך שנים. נציין כי הקלאוד לוטוס שאיתו הצוות שלנו מעשן מחזיק כבר משנת 2015 והפרובוסט שלנו בשימוש כבר משנת 2017 ושניהם נותנים עבודה כאילו אין מחר :)


אז כמו שסבתא הייתה אומרת ''הזול הוא היקר'' ואכן היא צדקה. במקום להחליף כל חודש-חודשיים את הקלאוד המזוייף או הנרגילה הסינית-סורית שעלו לכם גרושים, עשו לעצמכם טובה ופנקו את עצמכם פעם אחת במכשיר לניהול חום מקורי ובנרגילה איכותית- לא משנה אם גרמנית או רוסית (רק חשוב שתהיה מהחברות המובילות ומאלו שנבדקו ויש להן כבר מוניטין לאורך שנים) ותפסיקו להתבאס כל פעם מחדש שמופיעה לכם חלודה או אבנית בקלאוד או בנרגילה.



הבדל בביצועים


אין מה לעשות חברים, אמרנו כבר מקודם ונאמר זאת שוב, כשאתה קונה מכשיר לניהול חום מחברה רצינית אתה קונה מוצר שפותח לאורך שנים ע''י צוות מומחים שבדק וחקר את המוצר מבחינת ביצועים ומבחינה בריאותית. לקלאוד לוטוס למשל יש פטנט רשום על המוצר. הם השקיעו עבודה רבה בפיתוח המוצר ששינה את עולם העישון ובסופו של דבר הם מתוגמלים על כך על ידי רשם הפטנטים הבין לאומי.


קלאוד לוטוס נייריס למשל יחמם לכם את הטבק בצורה אחידה ולא ישרוף אותו. קשה להסביר במילים אבל מי שעישן במכשיר כזה מבין שהביצועים של יחידת החימום הזאת שונה לגמרי ממה שהוא הכיר עד היום.


אולי זו תרכובת החומרים המיוחדת, אולי זה המבנה הייחודי, ברגע שחיברתם את כל האספקטים הללו למוצר אחד קיבלתם מכשיר לניהול חום שלא דומה לשום דבר אחר שהכרתם.



לסיכום


כל אחד ממכשירי ניהול החום שסקרנו יעשה את העבודה וכנראה שתהיו מרוצים ממנו. עם זאת, ההצעה שלנו היא לחשוב על הצרכים שלכם בעישון הנרגילה ולפיהם לבחור את יחידת ניהול החום המושלמת עבורכם.


אלו מכם שרגילים לעישון נרגילה מסורתי עם נייר כסף יאהבו מאוד את הפרובוסט.


אלו שמחפשים כלי גדול שניתן להכניס לתוכו הרבה גחלים ולקבל הרבה טעם יהנו מאוד מהזפלין.


מי שרוצה את המכשיר הנמכר והאמין ביותר בעולם ייקח לעצמו קלאוד פלוס או קלאוד ניריס שחור.


ומי שרוצה מכשיר ניהול חום מסוגנן וייחודי כנראה ייבחר בקלאוד לוטוס 2 דמוי הפרח.


בכל אחת מהאופציות שפרשנו לפניכם אין בעצם תשובה נכונה וסביר לוודאי שכל בחירה שתעשו תביא אתכם לתוצאות הטובות ביותר ותספק לכם הנאה מקסימלית.


מאחלים לכם עישון נרגילה מהנה ובטוח יותר עם יחידת ניהל החום האהובה עליכם!


bottom of page