נרגילות - 6 נרגילות הפרימיום הטובות ביותר לשנת 2021 | Hookahpedia
top of page

נרגילות - 6 נרגילות הפרימיום הטובות ביותר לשנת 2023

במאמר נענה על השאלות:







מהי נרגילה פרימיום?


בשנים האחרונות פרץ לחיינו מונח חדש – נרגילה פרימיום. פעם היינו קונים נרגילה סינית או במקרה הטוב נרגילה סורית ולאחרונה החילו לבצבץ נרגילות יוקרה או יותר נכון נרגילות פרימיום באתרים שונים בארץ ובעולם.


נרגילה פרימיום מגיעה בעצם מהמילה איכות, זוהי נרגילה איכותית העשויה מהחומרים הטובים ביותר והעמידים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק ומושפעת מעיצובים חדשניים/ קלאסיים שלעיתים משולבים עם מעט פיוז'ן, מה זאת אומרת?


בואו ונרחיב: נרגילות הפרימיום עשויות בד''כ מפלדת אל חלד או סטיינלס סטיל ברמה גבוהה. רמת הסטיינלס סטיל מגיעה משימוש בחומר גלם איכותי ויקר וכן משימוש במכונות חיתוך מיוחדות שלרוב ממוחשבות.

ניתן לומר כי נרגילת הפרימיום הראשונה בעולם היא נרגילת מיג של חברת MIG הגרמנית (M.I.G – MADE IN GERMANY) שהשתמשה למעשה בסטיינלס סטיל ברמה גבוהה ובכדים עמידים וחזקים מאוד תוך כדי שימוש במכונות חיתוך ממוחשבות שיצרו שוב ושוב ובדיוק גדול, נרגילות עמידות ויפות. השימוש במכונות חיתוך ממוחשבות הבטיחו תוצאות עקביות בכל דגם ודגם בניגוד לנרגילת חליל מאמון המצרית המיוצרות בעבודת יד - לכן, כל נרגילה תהיה מעט שונה במראה ואפילו לעיתים בביצועים שלה.

בנוסף לנרגילות הפרימיום הגרמניות, ישנן נרגילות פרימיום רוסיות כגון נרגילת מטפיר או אלפא הוקה שלרוב לב הנרגילה עשוי מחומר מיוחד הקרוי פוליאקיטל (Polyacetal) שמגיע מתעשיית החלל (זוהי תערובת מיוחדת של פלסטיק עמיד וקל במיוחד וחברות רבות עושות בה שימוש בשנים האחרונות, החומר עמיד מאוד בפני שבר, אבנית חלודה וכו'). נרגילת מטפיר עשויה כפי שציינו מפוליאקיטל בליבה ואילו צינור הגוף והצינור שיורד לכיוון הכד עשויים סטיינלס סטיל ברמה גבוהה מאוד ועל הגוף מולבש שרוול שתפקידו לתת לנרגילה את המראה המיוחד שלה.


מה ההבדל בין נרגילה פרימיום לנרגילות אחרות?


ההבדל העיקרי בין נרגילה פרימיום לנרגילות אחרות הוא האיכות והמראה. עצם השימוש בחומרים איכותיים מאוד כגון סטיינלס סטיל ברמת גימור גבוהה וכד איכותי יבטיחו לכם נרגילה העמידה לאורך שנים ארוכות, שלא תופסת חלודה או אבנית ושנראית אחרי 5 שנים בדיוק כפי שהיא נראתה ביום בו קניתם אותה. היא תעניק לכם ביצועים גבוהים לאורך שנים ולא תיסתם או תיתקע בגלל אבנית וחלודה, לא תדלוף בגלל שהיא תיאכל מקורוזיה אחרי כמה חודשים- מה שבד''כ קורה עם נרגילות המיוצרות בסין.

מי מאתנו לא מכיר את התופעה שחוזרת כל כמה חודשים? אתה הולך לחנות הנרגילות השכונתית, זורק 150-200 ש''ח על נרגילה מצרית או סורית (שלרוב מיוצרת בסין) מגיע לבית מבסוט, מעשן בה ואחרי חודש היא מתחילה לגמגם, לצבור אבנית וחלודה, נהיות לה ''בריחות'' ואז אתה מתעצבן ומעיף אותה, חוזר לחנות השכונתית ו... חוזר חלילה – שוב קונה חיקוי זול ב-₪150, נהנה ממנה חודש, חודשיים ושוב מתאכזב וזורק אותה לפח.


ההבדל השני בין נרגילת פרימיום לנרגילות אחרות הוא העיצוב. כפי שציינו, נרגילות הפרימיום החלו בגרמניה עם נרגילות מיג, המשיכו לדגמים של נרגילות אמי דלוקס AMY DELUXE נרגילות סטימוליישן, נרגילות מוז MOZE , נרגילות אושיין OCEAN HOOKAH ובשנים האחרונות מובילים את השוק גרמני חברת אאון AEON SHISHA בזכות המראה הייחודי שלהן ופריקת העשן המגניבה כלפי מעלה/ מטה/ לצדדים.


אבל בואו לא נשכח כי בעשור האחרון רוסיה החלה להוביל את עולם נרגילות הפרימיום בשלל מוצרים מצוינים כגון נרגילת מטפיר MATPEAR HOOKA נרגילה אלפא ALPHA HOOKAH ועוד חברות מעולות שזכו להכרה בינלאומית בגל העיצוב המגניב שלהן הכולל פריקת עשן מגניבה, כדים מעוצבים ושימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר.

חוץ מגרמניה ורוסיה שמובילות את שוק נרגילות הפרימיום בואו לא נשכח את פולין עם נרגילת העץ הראשונה בעולם - הלא היא נרגילת ווקה WOOKAH שעשויה מצינור פנימי סטיינלס סטיל ועליו מולבש גוף מעץ אלון או עץ יוקרתי אחר כגון מהגוני וכו' יחד עם צינור סיליקון המצופה בעור ולהן מתלווה כד קריסטל פולני עמיד במיוחד.


כמו כן, ארה''ב מובילה את שוק הפרימיום עם נרגילות ריגל ונרגילות B2 HOOKAH.

נרגילות ריגל - REGAL HOOKAH, יוצרו לראשונה לפני 6 שנים. צוות המפתחים של נרגילות ריגל רצו ליצור נרגילה שעשויה מחומרים מודרנים ואיכותיים ושעדיין תהיה מושפעת מהמסורת שספגו בבית אבא. כך הגיעו לחומר הגלם CNC שידוע בעמידותו מתעשיית החלל, יחד עם שילוב עצים אמריקאים יוקרתיים המעניקים לריגל את מראה העץ הקלאסי והייחודי שלו.

נרגילה ריגל REGAL תוצרת ארה"ב

חברת פומרי וחברת טאנג'ירז שמובילות את שוק הטבק בארה''ב ובעולם משתמשות בדרך קבע בנרגילות ריגל, הן לסרטוני תדמית והן למכירה באתר, מאחר והאיכות של נרגילת ריגל מתכתבת היטב עם איכות הטבק של פומרי וטאנג'ירז ומכאן נוצר החיבור המיוחד של שני מוצרי הפרימיום הללו לנרגילת ריגל.


נרגילת B2HOOKAH פרצה לשוק בשנת 2015 ע''י יזם צעיר שרצה ליצור סוס עבודה שיתאים לעישון יומיומי. הוא בנה נרגילת סטיינלס סטיל מתפרקת לגורמים רבים כך שאפשר לכוונן אותה לגדלים שונים: קטן, בינוני, גדול וגם לנקות אותה בקלות. יתרון נוסף של הנרגילה הוא בחדשנות שלה: הגוף עשוי מצלעות המאפשרות מעבר אוויר ובכך מונעות ממנה להתחמם מדי ומשמרות את הראש לאורך זמן ארוך יותר.


כמה עולה נרגילה פרימיום?


המחיר נע בד''כ מ-700 ש''ח ועד 1300 ש"ח, כמובן שאין גבול לעיצובים ולרמות היוקרה וכמו שיש מכוניות ספורט שעולות מיליונים יש גם נרגילות פרימיום מיוחדות שעולות כמה אלפי שקלים ואפילו דולרים. ניתן לומר שבמחיר ממוצע של 800-1,000₪ ניתן לרכוש נרגילה רוסית או גרמנית שתשמש אתכם לשנים רבות של הנאה.


היכן ניתן לרכוש נרגילה פרימיום?


מאחר ומדובר בנרגילות ייחודיות המגיעות לארץ לרוב ביבוא בלעדי, יהיה ניתן להשיגן בחנויות ייחודיות המחזיקות מוצרי פרימיום. בנוסף ניתן לרכוש אותן ישירות מחנות הפרימיום עם שירות של משלוחים לכל הארץ כולל לישובים מעבר לקו הירוק, תוך יום יומיים המוצר אצלך!


איך להפיק את המקסימום בעישון נרגילה פרימיום?


אז קנית את נרגילת הפרימיום הראשונה שלך? מזל טוב! עכשיו נשארו לך רק עוד כמה צעדים פשוטים כדי להגיע לחווית עישון בלתי נשכחת. כדי להפיק את המירב מהנרגילה שלך אתה חייב להשתמש גם בשילוש המקודש: טבק פרימיום, ראש חימר איכותי וגחלים טבעיים. אם קנית מטפיר ב-1,100 ש''ח אבל אתה עדיין מעשן את הטבק במשקל מהפיצוצייה של שמעון והגחלים הסינתטיים עם החור וראש קרמיקה ב-10 ש''ח אתה מפסיד את כל חווית העישון!


כדי לקבל תוצאות מירביות עליך לעשן טבק איכותי כמו טבק פומרי או טבק זומו וטבק 7DAYS שעשויים מעלי וירג'יניה ותמציות איכותיות ויכולים בקלות לתת לך סשיין של שעה-שעה וחצי, טעם ועננים שיורידו לך גשם בסלון.


כדי ליהנות מהטעם של טבק הפרימיום אתה צריך להשתמש בגחל קוקוס טבעי ואיכותי כמו גחל ONE NATION או גחל שאמן SHAMAN שיעניקו לך עישון של 90-120 דק' ולא פחות חשוב - הראש. ראש איכותי של אלפקה או הוקה ג'ון יבטיחו חימום אופטימלי של הטבק, כך שהוא לא יתחמם מדי ולא פחות מדי. ראשים אלו מבטיחים רמת חימום אופטימלית והתוצאה שמתקבלת היא משך זמן עישון ארוך, טעם מלא ועננים גדולים.



6 נרגילות הפרימיום הכי טובות לשנת 2023


1. נרגילה גרמנית אאון AEON תוצרת גרמניה

ללא ספק נרגילות אאון מובילות את שוק הפרימיום בעולם בזכות הנרגילה האיכותית המיוצרת מפלדת אל חלד (סטיינלסטיל) מסוג V2A 1.4305 שזהו דגם של נירוסטה איכותי ביותר המיוצר בשוויץ, מה שיכול להבטיח לכם ראש שקט בכל מה שקשור לעמידות הנרגילה לאורך זמן. נרגילת אאון בעלת עיצוב חדשני ומודרני ומתהדרת במנגנון פריקת עשן מגניב ביותר, הפורק עשן לאורך הנרגילה מהלב ועד למאפרה.


מה שאהבנו בנרגילה הזו בנוסף לאיכות המטורפת שלה ומקנה לה יתרון משמעותי על פני נרגילות גרמניות אחרות הוא, שיש לך מגוון גדול מאוד של כדים איכותיים להחלפה ובנוסף אאון מציעים כיסויים מגניבים שתוכלו לרכוש בנפרד, המאפשרים לשנות את העיצוב של הנרגילה כל פעם מחדש לפי מצב הרוח או האירוע.



2. נרגילת מטפיר MATTPEAR תוצרת רוסיה


אין חובב נרגילות מושבע שלא מחזיק אחת כזאת. זכתה בפרס ג'ון קליאנו לשנת 2016 ושמה הולך לפניה. נרגילת סטיינלס סטיל בשילוב עם פוליאקיטל וחיבורים מגנטיים. הדגם הנמכר ביותר שלה הלוא הוא דגם הסימפל, הנמכר בכמויות אדירות ובמאמר מוסגר גם צוות הכותבים משתמש באחת כזאת עוד משנת 2016 והיא לא מאכזבת אף פעם.


3. נרגילה אלפא ארטיסט ALPHA X ARTIST תוצרת רוסיה

אין אחד שיכול להישאר אדיש אליה. קטנה, קומפקטית, חדשנית ונועזת. זכתה פעמיים בפרס ג'ון קליאנו ויש לה דגמים רבים ויפים עם פריקה עילית מגניבה. אלפא X, אלפא ארטיסט, ALPHA ARTIST , MODEL S כולן יפות ומגניבות. החסרון- בגלל ההצלחה שהיא נחלה בעולם יש חיקויים רבים שלה המיוצרים בסין ונמכרים בחנויות המקומיות בארץ ב220-450₪, שימו לב כאשר אתם קונים נרגילת אלפא מקורית תתעקשו לבקש את תעודת היצרן שנמצאת בכל אחת מהקופסאות שמגיעות עם הנרגילות האלו. נרגילה ללא מעטפה שבתוכה תעודת יצור היא חד משמעית חיקוי!



4. נרגילת VYRO תוצרת גרמניה

נרגילה VYRO איכותית

כשיש לך נרגילה שמשלבת בתוכה פוליאקיטל, קרבון וסטיינלס סטיל אתה מקבל מפלצת עשן מגניבה במראה ואיכותית מאוד בביצועים. הויירו נואר והויירו וואן מבית אאון הן נרגילות פרימיום עתידניות בעלות עיצוב ופריקת עשן ייחודית. עם הויירו נואר אתה יכול ליהנות עכשיו מכל היתרונות של נרגילת פרימיום גרמנית אבל ללא ההברגה (זאת אומרת שאם נשבר לויירו הכד אתה יכול להתאים לו כל כד אחר מאחר והוא ננעל עם גומיה) או שתלך על נרגילה קומפקטית עם פריקת צד מפחידה לאללה עם הVYRO ONE. איך שלא תסתכל על זה הויירו נמכרה בשנה האחרונה בעולם ודוברה על ידי בלוגרים רבים כאילו הייתה אחת מהוותיקות - אלפא או מטפיר.



5. נרגילת ווקה WOOKAH הפולנית

נרגילה פולנית WOOKAH

מראה קלאסי כמו הפסנתר של שופן. פולניה מבית טוב אבל עם ביצועים של ילדה רעה. שילוב של סטיינלס סטיל, עץ איכותי וכדי קריסטל מהממים כמו של הסבתא הפולנייה שלך בסלון. אין אחד שלא ימצא דגם ווקה שהוא יאהב, מעץ קלאסי כהה או בהיר ועד לעץ צבוע בצבעי ג'ינס או זברה. חסרון- כמו שאמרנו, כל דבר טוב הסינים אוהבים להעתיק, ניתן למצוא חיקוי שלה בכל חנות נרגילות מקומית ב- 200-400 ש"ח. שימו לב, במידה ואתם נתקלים באחת כזאת בחנות המקומית קרוב לוודאי שאתם קונים חיקוי סיני זול...


6. נרגילת מקלאווד MAKLAUD SHISHA

נרגילה מומלצת לשנת 2020
נרגילה מקלאווד

עם עיצובים מטורפים כמו הפנים של שוורצנגר בשליחות קטלנית, דוב רוסי זועם, דרקונים, תנין או קוף היפסטר - נרגילות מקלאוד כבשו את השוק הרוסי. עשויות סטיינלס סטיל איכותי ולתוכן משובצים עיטורים נועזים יפהפיים כמו אלו שציינו. החסרון- יקרות מאוד לצערנו. לו היו נמכרות בארץ מחירן היה נע בין 1000-2500 ש''ח.


עד כאן הבלוג בנושא 6 נרגילות הפרימיום לשנת 2021, ניפגש שוב לסיקור של הנרגילות הטובות ביותר לשנת 2021. עד אז תוודאו שבחרתם לפחות אחת מאלה שסקרנו ותבטיחו לעצמכם חווית עישון איכותית.


bottom of page